Bij de Anne Frankschool stimuleren we de brede ontwikkeling van onze leerlingen in een betekenisvolle leeromgeving. We bieden een rijke leerervaring waarin de wereld van de kinderen wordt vergroot en waarin zij zich zowel cognitief, sociaal-emotioneel, creatief als motorisch ontwikkelen.
Stevige Basis
Onze kracht ligt in het bieden van een stevige basis, ondersteund door moderne leermethodes en hooggekwalificeerde leerkrachten. We differentiëren ons onderwijs, zodat ieder kind op het juiste niveau werkt. Dit doen we met het expliciete directe instructiemodel, waarbij we werken op drie niveaus: basis, topgroep en intensieve groep.
Leren doen we samen. Regelmatig werken we binnen de school groepsdoorbroken. Bij groepsdoorbroken werken kan de instructie eventueel wel in de klas worden gegeven, maar de uitwerking van de opdracht gebeurt gezamenlijk met kinderen uit andere groepen. De atelierlessen, tutorlezen en de werklessen in de onderbouw zijn al vaste activiteiten waarbij groepsdoorbroken wordt gewerkt.
Kernwaarden
Open
Wij zijn een open school: toegankelijk, transparant en gastvrij. We luisteren naar elkaar, staan open voor nieuwe ideeën en geven ruimte aan verschillende meningen en achtergronden. Openheid betekent ook dat we eerlijk communiceren en samen zoeken naar oplossingen.Ontwikkelingsgericht
We bieden kinderen een stevige basis in taal, rekenen en andere kernvakken, zodat zij het fundament hebben om verder te groeien. Daarnaast is er volop ruimte voor sociale, emotionele en creatieve ontwikkeling. We leren kinderen samenwerken, omgaan met emoties en ontdekken waar hun talenten liggen.Ondernemend
We stimuleren kinderen om nieuwsgierig te zijn, initiatief te nemen en zelf keuzes te maken. Dankzij onze samenwerking binnen de brede school bieden we ook naschoolse activiteiten die aansluiten bij interesses en talenten van kinderen, zoals sport, cultuur en creatieve workshops. Zo krijgen leerlingen extra kansen om zich te ontwikkelen buiten de reguliere lestijd.Samen
Samen leren, samen leven. We werken vanuit de pedagogische driehoek school–ouder–kind en betrekken ouders actief bij het onderwijs. Binnen de school leren we mét en van elkaar, met respect voor ieders eigenheid. Samenwerking met partners in ons gebouw en in de wijk versterkt ons aanbod en zorgt voor een brede ontwikkeling van ieder kind.